Cerwin Vega V-Mag 402
lapsa 2006.06.19. 22:11
Tavaly nagyjbl ilyenkor mutattuk be a sorozat 6"-os hangszrjt, most a legkisebbrl, a 10 cm-esrl lesz sz. Azon apropbl vlasztotta a forgalmaz ezt a hangszrt, hogy mg mindig sokan kzdenek a gyri helyek szkssgvel, mretbeli korltaival. Tbbek kztt a kis Piros Suzuki szenved ebben a krsgban, de emlthetnm akr a Mercedes s a Seat egyes modelljeit is. A gyri hely a mszerfal kt oldaln, a szlvdre nzve, ki tudja, milyen trfogat reggel vrja a szerencstlenl jrt hangszrkat: ilyen krlmnyek kztt aztn sugrz legyen a talpn, amelyik tnyleges hangminsget kpes produklni! A legtbb esetben vagy a krpit esik ldozatul egy rendes beszerelmhely e clra egyedileg gyrtott kiemelkeretnek, vagy a hangminsg a 10 cm-es hangszrknak. A Cerwin Vega arra vllalkozott a V-Mag 402-es szemlyben, hogy igenis hallgathat zent varzsol a mostoha krlmnyek ellenre is.
Tavaly nagyjbl ilyenkor mutattuk be a sorozat 6"-os hangszrjt, most a legkisebbrl, a 10 cm-esrl lesz sz. Azon apropbl vlasztotta a forgalmaz ezt a hangszrt, hogy mg mindig sokan kzdenek a gyri helyek szkssgvel, mretbeli korltaival. Tbbek kztt a kis Piros Suzuki szenved ebben a krsgban, de emlthetnm akr a Mercedes s a Seat egyes modelljeit is. A gyri hely a mszerfal kt oldaln, a szlvdre nzve, ki tudja, milyen trfogat reggel vrja a szerencstlenl jrt hangszrkat: ilyen krlmnyek kztt aztn sugrz legyen a talpn, amelyik tnyleges hangminsget kpes produklni! A legtbb esetben vagy a krpit esik ldozatul egy rendes beszerelmhely e clra egyedileg gyrtott kiemelkeretnek, vagy a hangminsg a 10 cm-es hangszrknak. A Cerwin Vega arra vllalkozott a V-Mag 402-es szemlyben, hogy igenis hallgathat zent varzsol a mostoha krlmnyek ellenre is. A hangszr koaxlis rendszer, felptse hasonlt a 602-eshez, de arnyai sokkal tetszetsebbek: a membrn kb. 83 mm, a mgnes meg 80 mm tmrj. Teht a gyorsasggal valsznleg nem lesz gondja. A kosr lemezbl, a membrn magnziumbl, a membrnszl UV sugrzsnak ellenll gumibl kszlt. Felfggesztse nem tl merev, elg nagy kitrsekre kpes. A magassugrz membrnjnak alkoteleme szintn a magnzium, a kzp- s a mly frekvencikat egy kismret kondival tartjk tvol tle. Mg egy pr csinos rcs s imbuszcsavarok jrnak a hangszrkhoz. Rendelkezsemre llt egy rgi Mercedes, amiben a gyri hely pontosan megfelelt a Cerwin Vegnak, radsul mr tbb 4"-os hangszrt kiprbltunk az adott helyen. Jelenleg a gyri van benne, ami egy kb. 20 ves, szles sv, papr hangszr, hihetetlenl egyenetlen frekvenciamenettel, mgis elg mly als hatrfrekvencival, viszont korltozott magastartomnnyal. Ennek ersen sznezett, de hallgathat hangja van, s mg nem volt olyan a helyn, ami hasonlan mlyre ment volna, teht nem billent volna el a hang balansza a fels irnyba. A mszerfal alja ugyanis nincs lezrva, valamifle kabinetet alkot, de sok helyen "szelel". A fejegysg egy szintn a rgebbi idkbl szrmaz, Grundig cd-s rdi. A Cerwin Vega elsknt, bejratatlanul ment ugyanolyan mlyre, mint a papros. Emellett kzptartomnya sokkal kiegyenltettebb s finomabb felbonts. Br nem szlt olyan dinamikusan, de ez btran a fejegysg gyengcske erstjnek szmljra rhat, ami a szlessvt mg knnyedn hajtotta, de a Cerwinnel mr nem boldogult rendesen. Ez nem azt jelenti, hogy ez a hangszr hklis lenne az elektronikra, csak kicsi neki ez a teljestmny. Egy mostani gppel mr valsznleg nem lenne ilyen problma. Egyedl a magas hangjait nem rzem elg kifinomultnak a tbbi tartomnyhoz kpest, ezen viszont a bejrats risit lendthet. sszessgben ez az els hangszr, amit rdemes volna a gyri helyre berakni, mert minden tekintetben jobb annl. s higgytek el, ez nagy sz. A legtbb, amit beraktunk, szemernyi mly hangot sem szlaltatott meg, gy, br a tbbi tartomnyban sokkal jobbnak bizonyultak a gyrinl, mindent figyelembe vve mgis hallgathatatlanok voltak. Egy 10 centistl alapveten nem lehet csodkat vrni, de a Cerwin Vegt legalbb lehet hallgatni. Fleg, ha megtmogatja az ember egy mlynyomval, ami egyenletesen "felmegy" addig, amg a 402-es sugrozni kpes. ra: 31 800 forint. Tovbbi informcik a cg termkeirl a www.cerwin-vega.hu, magyar nyelv honlapon tallhatk. Forgalmaz: Showtechnic Kft. Tel.: 06-1-383-05-68
|