Seat Ibiza TDI
Lapsa 2007.03.20. 19:00
A karosszéria már önmagában is remek munka: a sárvédők felperemezve, a kilincsek, az oldalindexek és az ablakmosó fúvókák eltüntetve, a csomagtérajtó letisztítva, a motorháztető morcosítva. Persze, a lökhárítók sem maradtak régi formájukban, de míg a hátsó csak egy alapos módosításon esett át, addig a gyári első lökös helyét egy - meglepő módon szintén átdolgozott - FK front vette át. A küszöbök teljesen egyedileg készültek, saját elképzelések alapján. Ezek mellett olyan kiegészítők adják a karosszéria végő simításait, mint a Lexus hátsó lámpák, az egyedi tükrök, az egykarú ablaktörlő, a 16V antenna és az egész művet egységes formába öntő Standox-féle "Kawasaki-Orange" fényezés.
Amerika itt van...
Ezt a mestermunkát méltóképpen teszi teljessé a Niche Orca, krómozott alufelni-garnitúra. Bár a 7,5x17"-os, amerikai csodagörgők 125 ezer forintos darabonkénti ára iszonyú drágának tűnik, látványban egyetlen európai felni sem ér a nyomába. Igazi kaliforniai életérzést csak ilyen stílusú felnikkel érhetünk el. Felszerelésükhöz amúgy 4x100-5x100-as osztókör-átalakító, valamint 20 mm-es nyomtávszélesítők is kellettek.
A felnikre szerelt 195/40-es gumik és a sárvédők közti távolságot a lehető legkisebbre veszi a Koni futómű, ami elöl 90, hátul 80 mm-rel ülteti lejjebb a kocsit.
Az 1,9-es, TDI motor az egyik legjobb tuningalap, hiszen a turbónyomás növelésével és a befecskendezés megváltoztatásával komoly erőtartalékokat lehet előcsalogatni belőle. Ha ehhez még hozzáadjuk a sportlégszűrőt és a -kipufogót, máris 145 lóerő áll készen.
Idő kérdése
Péter a belső tér átalakításait és a hifi beépítését is elkezdte, de ahogy az lenni szokott, egy igazi tuningautó soha nincs 100%-osan készen. Amit már megcsodálhatunk, az a világoskék flockolás a műszerfalon, a középkon
zolon és az ajtókárpitokon, továbbá az Isotta Corsa sportkormány, a Sparco pedálok és az Audi TT váltógomb.
Péter ezúton szeretne köszönetet mondani Jécsai Györgynek (Standox), Katics Viktornak (Niche felnik), Morvay Tamásnak (Velur-Dekor), Herbán Zoltánnak, Győrfi Endrének, Pál Kornélnak, Végh Tamásnak, Sipos Péternek és az RS Tuningnak a segítségért.
Mi pedig csak reméljük, hogy ha az Ibiza elkel (mert az apróhirdik között látható, hogy eladósorban van) Péter ismét nekiveselkedik egy hasonló projektnek!
Technikai adatok
Típus: Seat Ibiza TDI
Futómű: állítható, Koni (-90/80 mm)
Felnik/gumik: 7,5x17-es, Niche Orca, amerikai krómfelnik; 195/40-es gumik; 20 mm-es osztókör-átalakító, nyomtávszélesítők
Fényezés: Standox "Kawasaki-Orange"
Motor: 1,9-es TDI; chiptuninggal 145 LE, 310 Nm
Karosszéria: sárvédők felperemezve; a kilincsek, az oldalindexek és az ablakmosó fúvókák eltüntetve; a csomagtérajtó letisztítva; a motorháztető morcosítva; átalakított FK front elöl; átalakított gyári lökhárító hátul; egyedi küszöbök; Lexus hátsó lámpák; egyedi tükrök; egykarú ablaktörlő;
16V antenna
Belső tér: világoskék flockolás a műszerfalon, a középkonzolon és az ajtókárpitokon; Isotta sportkormány; Sparco pedálok; Audi TT váltógomb
T&S
|