Letisztult vonalak, egyedlll dinamika, egy vrbeli sportkocsi menetteljestmnyei – ezek minden Audi sportaut alapvet jellemzi. A „clubsport quattro” tanulmnnyal az Audi a legtisztbb, legpuritnabb formjban fogalmazta meg a TT karaktert.
A TT clubsport quattro megalkotsval az Audi a legtisztbb hagyomnyok szerinti versenygpknt fogalmazza meg a TT Roadster szemlyisgt. Ers motor, a legkorszerbb technika s szmos versenysportbl szrmaz megolds jellemzi a TT clubsport quattro modellt.
kpgalria
Letisztult, egyszer kivitel magas fokon – ez jelentette a legfbb clt e tanulmnymodell megalkotsakor. Sem tet, sem A-oszlopok, helyettk extrm alacsony, egy Speedstert idz, krbefut szlvd. A lapos, enyhn stttett szlvdcsk az utasteret is keretbe fogja. A panorma-szlvd s a vszontet fedele helyn, kzvetlenl az utastr mgtt kialaktott kt kiemelkeds a versenysportra emlkeztet. A TT Roadster borulkeretei ezttal laposabbak s a sport-kagyllsek tmljnak kontrjait kvetik.
A tanulmnymodell elejt a „singleframe” htrcs hatrozza meg, alakjt alumnium keresztlcek teszik hangslyoss. Az Audi TT clubsport quattro gy mg laposabbnak hat. Az Audi modellek tbbsgtl eltren a ngy karika itt nem a htrcson, hanem a motorhztetn tallhat. Az orr hatalmas lgbeml nylsai a megnvelt teljestmny TFSI-motor levegignyt hivatottak biztostani. A LED nappali vilgts minden napszakban optimlis lthatsgrl gondoskodik. A hts lkhrtnl a jl lthat, rozsdamentes aclbl kszlt hangtompt tnik fel, az alatta hzd pengel-motvum pedig a jrm sportos karaktert hangslyozza. A ketts vezets, ovlis vgekkel szerelt kipufogrendszer szintn az Audi sportos szriamodelljeit – pldul az RS 4-est – idzi.Az oldals vonalat semmi sem szaktja meg, ajtkilincseket is hiba keresnk. A TT clubsport quattro rdihullm tvirnytssal nyithat, az ajtk gombnyomsra reteszeldnek ki. Mindkt kls tkrt a lehet legkisebbre zsugortottk. A 20 colos kerktrcskra szerelt 265/30 R 20 mret gumiabroncsok ppgy a tanulmny hatrozott killst erstik, mint a szria TT-modellekhez kpest sszesen 80 millimterrel szlestett nyomtv. A srvdket mg tovbb szlestettk.
Az aut az RS4 s az S8 modelleken els zben hasznlt Daytona-szrke gyngyhz fnyezst kapta, s egsz klsejt a szrke stt rnyalatai hatrozzk meg. Ezekkel a fmelemek alkotnak hatrozott kontrasztot: a htrcs s az oldals lgbemlk egyarnt a „Fegyverszrke” aclos tnusban a TT
kpgalria
clubsport quattro sportosan puritn karaktert emelik ki.
kpgalria
Klnleges hatst
keltenek a narancsszn fknyergek, amelyek egyfajta vizulis kapcsolatot teremtenek a kls megjelens s a bels tr kztt. A mszeregysg, a kartmasz s a kagyllsek htoldalnak lnk szne sajtos stlusjegyknt jelenik meg. A fekete brkrpitozs lsek is tartogatnak klnlegessget: felletkbe lzeres eljrssal klnleges mintt dolgoztak, a TT-log egyedi jtkt kifejezetten a TT clubsport quattro szmra terveztk.
A kls formavilg kpviselte sportossg a jrm belsejben is folytatdik, ahol szintn a letisztult, puritn stlus a meghatroz. A vezet s utasa egyarnt verseny-kagyllsekben foglalhat helyet, amelyek a hrom col szles, 4-pontos biztonsgi vekkel extrm menethelyzetekben – pldul a versenyplyn is – maximlis tartst biztostanak. Az Audira jellemz az alumnium bsges alkalmazsa is. Ez mindjrt a kormnykerknl kezdett veszi, amely alumniumbl kszlt, s ketts kllvel alaktottk ki. A hornyolt mintzat pedlokat szintn alumniumbl martk, jobban tapad felleteik mellett gy lnyegesen knnyebbek is. A TT clubsport quattro nemcsak a vezet, hanem az utas szmra is knl lbtmaszt.Az Audi R8 j kzpmotoros sportkocsibl szrmaz vltkulissza, illetve az alumnium vltkar igazi nyencsgnek szmt, de a knnyfm az ajtk bels fogantyin s kilincsein is megjelenik. Az utastr puritn karaktere szellemben mindkett ttrt mintzat. A kszbket szintn tterveztk, felletket semmilyen csk nem tri meg, hanem a jrm szlessgt hangslyozzk. Az j bels kszblcek, illetve az alumnium TT-logval dsztett sznyegek szintn karakteres elemek, az ajtkrpitok krbefut dszcskja ugyancsak alumnium.
kpgalria
Az Audi formatervezi a szrakoztats tern is klnleges tlettel lltak el. A hrom kzps kerek lgbefv nyls helyett a mszerfal fels rszn specilis mezt alaktottak ki, amely tbbek kztt a Bang & Olufsen „BeoSound 2” MP3-lejtszjnak is helyet ad. Az Audi prmiumpartnernek kerek lejtszja pontosan a kr alak nylsba illeszkedik, s vizulisan s akusztikailag egyarnt knyezteti az rzkszerveket.
A kombinlt mszeregysg szintn alapveten eltr a sorozatgyrts modellektl. A meghatroz stlusjegyeket itt a fgglegesen ll mutatk s a sznes grafika kpviselik. Az rt s a kilomter-kijelzt a jrm puritn stlusnak alrendelve egyszeren elhagytk.
Az Audi TT clubsport quattro versenykaraktert az alkalmazott technika is jl rzkelteti. A 2.0 TFSI motornak az Audi mrnkei mg az Audi S3 260 lerejnl is magasabb teljestmnyt szntak, a kzvetlen benzinbefecskendezssel mkd, feltlttt ngyhengeres gy a mgikus 300 lers hatrt is elri. Az tdolgozott szvcs segtsgvel mg e rendkvl hatkony mkds konstrukcibl (2005-ben s 2006-ban az „v Motorja”) is magasabb teljestmnyt sikerlt kihozni. Nyomatka mind a ngy kerkhez eljut, ezzel a TT clubsport quattro az els j genercis, ngyhengeres TT-modell, amelyben a quattro lland sszekerkhajts dolgozik.Ebben a teljestmnykategriban a sebessgvlt is jdonsgnak szmt. Az „S tronic” kzvetlen kapcsols vltm ketts tengelykapcsoljval gyakorlatilag az erfolyam megszaktsa nlkl, gy a vezet szmra szinte szrevtlenl vlt. Hat fokozata azonban igny szerint kzzel is kapcsolhat. Az egyes vltsi folyamatok mindssze a msodperc trt rsze alatt zajlanak le.
A motorhztet felnyitsakor igazn izgalmas ltvny trul fel. Nincsenek vezetkek, klnbz segdberendezsek, a motortr tkletesen letisztult hatst kelt. A hajtmvet mindenesetre nem rejtettk burkolat al. Mszaki nyencsg a motor felett vel toronymerevt, amely nemcsak a fokozott merevsgrl gondoskodik, hanem a htfolyadk kiegyenlt tartlyt is tartalmazza. A blokkolsgtl szerkezetei az utastrbe kerltek, a lgkondicionl s az aktvszn-szr szintn nem a motortrben kapott helyet. Az aggregt megfelel llegeztetsrl versenylgszr gondoskodik. A kipufogt a sportos menetteljestmnyekhez igaztottk, a klnleges hangols rendszer valdi versenyauts hangzssal szolgl.